12 juli 2009

long time no see

Var visst ett tag sen jag skrev sist. Men har inte direkt suttit nåt vid datorn i veckan av olika anledningar. Har jobbat, letk annat och så varit rätt slö.

Men vad har hänt sen sist då?
Hmm..jo, vi var ju i Laddon förra helgen. På fredagen åkte jag, Jonas, Andreas, Emelie och Tristan (om det nu är så Antes son heter,m hehe, har för mej det). Jg och Emelie roade oss med att slå ihjäl storsatansbroms/bräms/bröms-ar inne i stugan medans de andra fiskade lite.
Sen kom Ola, Ann-cha, hennes syster och systerdotter dit. Vi käkade, surrade och hade det allmänt trevligt.
På lördagen fick Ahmad komma och hämta mej och Jonas så vi fick åka hem. Skit i anledningen, finns dom som vet finns dom som inte vet, men vill inte skriva det här ifall nån jag inte känner läser, och dom har inte med det att göra ju :)
Men vi kom hem iaf och då var Sandra oh Harald där och matade Stampe som skulle få ha FF hela helgen, men han verkade inte så ledsen över att vi kom hem tidigare, haha.
Så i drack lite te/kaffe och så. Sen låg jagoch vilade resten av dagen medans söt-Jonas lagade mat och var rar :)

Sen vart det jobb i lugnt tempo på måndagen. Tisdagen åkte Jonas med Pip och Einar till fjälls för att märka lodjursungar och fiska.
Själv gnodde jag på hemma.

På onsdagen gick jag en vända till Gasskas på kvällen ör att träffa Emelie. Jag kom visst dit lite tidigare än dom och kände mej som Roland (torsk på tallin-roland då) med ett glas vin ensam vid ett bord. Det var..saftigt gott och dryyygt. ;)
men så sa kristoffer (som jobbar i köket där, men som inte jobbade just då) att jag kunde komma och sitta med han och en som hette Karl. Så det avr trevligt. Men tillslut så kom då Emelie, och dte var ju ännu trevligare. Hon är som rolig hon, haha. :) Vem hade kunnat ana det när vi gick på Östra ;)

Torsdagen var jag ledig och spenderade dagen med att dammsuga, leka med Bampis, gå till sjukan och fördriva tiden med diverse olika "meningsfulla" saker :)

Fredagskvällen kom Jonas tillbaka. Vra skönt. Väldit tomt där hemma utan honom må jag säga. Ungkarlslivet var inget för mej, haha.

Lördagen blev det jobb, riktigt jobbigt mp jag säga. Kvittomaskinen la av och då funkar inte kassan alls. Och detta skedde 5 minuter innan stängningsdags och jag tror banne mej hela Jokkmokk vallfärdade till Systembolaget just då. Låååååååånga köertill båda kassorna. Vi försökte förgäves att fixa skiten, men den hade gett upp.
Sen gick det ju inte att logga av från min kassa ens, eller få ut kassalådan. Så när vi skulle gå och räkna kassorna blev det ett riktigt sjå och vi fick ringa nån som fick hjälpa oss. Men tillslut var vi klara. Det bar med det hela är ju att vi får betalt för övertid. Ska klirra fint i plånboken sen. hehe.

idag är det söndag. Jag och Sandra, som äntlige kommi hem igen, ska repa. :)

Inga kommentarer: