18 juli 2009

"vi är kusiner"

Igår var det spelning på Gasskas med mej och Sandra då, fast Elephant & Castle egentligen kanske man ska säga, då det är så vi heter.
Det var roligt. Var inte så många där när vi började, men sen blev det mer och mer och tror nog att det var väldigt uppskattat av många där. Var flera, både såna man känner och såna man aldrig ens sett förut, som kom och sa att vi var så bra. Det kändes kul :)
Sen fick jag och Sandra två varsina gratis bärs i baren, vilekt vi tänkte var gaget och det lät ju som en schysst deal då vi inte hade förväntat oss nåt. Men se på fan, sen gick jag och frågade Malin (som jobbar där) om vi kunde lämna grejerna där till söndagkväll och då frågar hon om vi tyckte att 500kr var lät som en bra betalning. Whaaaat? Skulle vi få pengar?!?! 500 spänn och två öl för ca 2 timmars lir, ja det var fanimej super nice ju! :) Så på söndag skulle vi få våra pengar sa hon. Dom pengarna tänkte jag och Jonas lägga in på vårat sparkonto. Mmm. Känns trevligt. Då har vi ju...nästan 2000kr där, hehe. Vet itne vad vi sparar till, bara till att göra nåt kul ju.

På Bolaget har jag slitit som en varg i veckan och kroppen sa tillslut till mej på fredagen att den inte orkade mera. Så, jag fick sitta i kassan lite mer än det var tänkt egentligen. Bra chef den där Stefan må jag säga.
Det var ju egentligen så att jag skulle vila ganska mycket och ta det lugnt i ca 2 veckor sas det på sjukan, men det har jag ju inte riktigt gjort, så det är inte så underligt att kroppen inte orkar med och gör så att jag blir yr istället och det som skakar, eller hur man nu ska förklarar det, inuti kroppen.
Men nu är jag ledig idag och imorgon, så det känns bra. Är i stugan just nu och softar. Sandra, Harald och Jonas är nere på bryggan och fiskar, mycket harr fanns det där idag visst, men jag är lite slö så jag softar här inne istället.
Jossis ska komma hit på ett tag och vi ska grilla i kåtan. Det blir roligt. Har ju en Varm&Kall plus en bärs i kylen, det ska bli gött det.

Livet leker just nu. Har gjort det ett tag, haha. Menmen, det fortsätter att leka. Det är bra!

Igårkväll var en toppenkväll! Hade roligt från första stund och ända fram tills att vi gick hem för att sova. Sov förjävla gott dessutom, brukar sova så oroligt och vakna enmassa och ha mej, men sov som en stock hela natten och vaknade av att Jonas kom närmare och höll om mej. Kan man vakna bättre? :)
Syster Cecilia kom ju hit i torsdagskväll också. Var roligt :) Alla verkade ha det kul igår. Och kusin (vilket lustigt ord förresten, kusin, haha) var verkligen på G verkade det som. Haha. Hälften av tiden fattade jag inte vad han snackade om. Och kusin Nina var på G, som vanligt då, haha, "Alltså, är det där den enda toan dom har här? Tänk om jag måste rapa" haha. :D
Jonas söta lilla mamma kom och kollade också ju, hon är ju förjävla rar alltså. Hon var lika glad som vanligt. :)
En toppenkväll helt enkelt!

1 kommentar:

Sandra Marit sa...

Det var ju hur kul som helst att spela, och lika rioligt var det att bada idag =D