27 juli 2014

Stugan

I onsdags åkte jag, syster Sandra och Niclas till stugan för att göra pappa sällskap, bada lite och bara vara. 

Vi grillade i grillkåtan, kvällsbad (hela 22 grader i vattnet då!), spelade kubb,  badade bastu och rodde båt. 


Roddturen slutade med ett plask för mej. Sandra rodde mot båthuset och jag fick i uppgift att kliva ur och styra den helt rätt. 
Då det var så grunt där att vattnet bara gick till knäna så sträckte jag ner ena benet, men då gled båten utåt! Jag klamrade mej fast och försökte nå botten. Inser fort att det är kört för min del då jag hänger över båtkanten... Splasch! Tur jag inte hade telefonen på mej...
När jag kommer på fötter o kikar upp över båtkanten ser jag Sandra och Niclas sitta och skratta, haha. 
Nåja, vi fick ju in båten iaf och min flytväst fick sej ett flyttest. 

Jarre fick modella på vägen hem. 
Blev ett kort stopp i Jokkmokk för att ta lite av mina grejer hos mamma & pappa som jag kom på att jag behövde. 
Hittade även ett par kassar med blandade tyger sen gymnasiet. Ska bli kul att gå igenom och se om det finns nå fint man kan sy nåt roligt av! 

Började läsa min nya bok igår 😍 Trevligt att få krypa ner under täcket med Dexter varje kväll, hehe. 

1 kommentar:

LORISSA LOVEBOMB sa...

sv: TACK GULLIGA!! <33

är det Dexter som serien är baserad på? Är den bra? :D