28 juli 2014

Kol och åska


Kring klockan 6 i morse vaknade jag av rejäla oljud utanför fönstret. Trodde först det var grannarna som var ute och bullrade, men insåg att det var ett sjuhelvetes åskmuller! 
Vill minnas att jag sa nåt på engelska och flög upp ur sängen, halvt i sömnen ännu, och drog en runda genom lägenheten för att dra ut sladdar. 
Mysigt med lite oväder äntligen!

När Jonas åkt till jobbet drog jag fram ritblocket och kolpennan min och ritade. Hade helt glömt bort hur kul det är att rita med kolpenna, jag brukar ju bara använda den till att skissa upp när jag målar med olja. Men nu ska det definitivt ritas mera med den 😊

Så nu blir det inte bara såna här teckningar längre, hehe. 
Måste även plocka fram penslarna igen snart. Men det känns mer som resten av året-aktivitet, haha

Inga kommentarer: