27 juli 2012

London, summering

Till at börja med då, London! Dit var jag ju över midsommar med mina systrar och Niclas. Första intrycket av att vara tillbaka i mitt älskade och saknade Albion (efter att jag kämpat för att inte fälla en tår av lycka när planet äntligen landade på engelsk mark) var "Fuuuuck..jag kvävs!!". Luften stod stilla inne på Gatwick i kön till passkontrollen!
Från flygplatsen och in till stan tog vi en taxi. Det hade skett en olycka efter motorvägen, så taxichaffisen tog en annan väg genom småbyar ute på landsbygden. Blev nog en omväg, men priset var detsamma ändå. Men det var mycket angenämnt att åka på de smala vägarna och se alla fina, gamla hus och gröna slätter. Har saknat det där!
Hotellet vi bodde på i Earls Court var helt okej. Billigt, men inget lopphotell för det, haha.

Efter att vi gjort oss hemmastadda traskade vi iväg för att bekanta oss med området, Earls Court harj ag nog aldrig hängt i riktigt, haha. Vi hittade en tjusig pub runt hörnet, och äntligen fick man sej sin första iskalla Magners!

Vet inte riktigt vad vi gjorde vilken dag sen. Men det vi hann med var, förutom otaliga pubbesök runtom i staden, var shopping längs Oxford Street, film/spelprylsbutiken som man kan vara i timme ut och timme in, Whitechapel (lika spännande att stå på Jack the Rippers första offerplats varenda gång), Towern (enda "turistgrejen" jag ville se nu som jag aldrig sett), Ministry of Sound (blipblopmusikklubb), Borderline (rockklubb som helt tappat stinget nu...ajaj), shopping i Camden Town...Ja vad mer gjorde vi? Ingen aning. Gick runt, haha, men det är ju det roligaste när man är där. Även om man varit på samma gata tusen gånger förut så finns det alltid nåt nytt att se där! Synd var bara att min favoritaffär med te inte verkade vara kvar, eller så varj ag så blind att jag gick förbi den utan att se.

Mindre kul under resan var att jag var sjuk hela helgen igenom. Vi åkte ju en torsdag, och måndagen den veckan hade jag feber, men jobbade ändå (dumt gjort kanske), men sen tyckte småcheferna på fabriken att jag skulle vara hemma och vila så jag var pigg under resan, så det gjorde jag. Tänkte gå dit på onsdagen, men Jonas stoppade mej, haha.
Febern hade som tur var försvunnit under onsdagen, men hostan satt då i, halsontet och snuvan. Fredag och lördag var jag utan röst och räckte helt sonika fram mobilen till bartendern på klubben där det stod "one bottled mojito, please :)", haha. Han skrattade åt mej, men det bjuder jag på ;)

Så på måndagen var det dags att åka hem igen...kändes lite trist, men samtidigt var det skönt att komma hem till sin egna lya och sova i sin egna säng bredvid den finaste Jonasen som finns :)

 Utanför film/spelbutiken

 Ministry of Sound

 Ministry of Sound

 Jag, Niclas och Sandra vid Towern

 Oh yes, här inne bodde Joseph Merrick (Elefantmannen) back in the days

 Lilla Nasse var med såklart. Han fick min favvochoklad och en ny kompis, West Ham-nallen!

 Utanför dassen i Camden, många trappor ner var det...

 Här blev alltså första offret mördat av Jack the Ripper

Hade han nu tagit sej till London så var jag ju tvungen att bjuda på en Magners ;)

1 kommentar:

Cecilia sa...

hahaha, vilken fin bild då, där när jag gjort till läpparna =D