27 juli 2012

Bröllop, summering

Helgen efter Londonresan var det dags att dra på sej finkläder och gå på bröllop i Gamla Kyrkan här i Jokkmokk. Alexo ch Pernilla skulle bli herr och fru Contreras.

Det där med kyrkor har ju aldrig varit min grej. Jag känner mej som en hycklare varje gång jag går in, bara för att jag inte tror på skiten dom rabblar där..så varför ska jag sitta däro ch lyssna? Nåja, det händer inte ofta så man får väl offra sej när folk man faktiskt tycker om vill ha nåt evenemang där, haha.

Prästen surrade, och en annan karl översatte allt till spanska efteråt. Det slutade ju lyckligt, båda sa "ja" :D

Efter kyrkstunden knallade vi ner till Talvatis (en liten sjö) där en kåta stod uppsmälld. Där inne fick man bubbel och minglade ett tag innan vi knallade vidare till Hotell Gästis för mat och galej.

Det var bordsplacering, och jag upptäckte till min fasa att min plats var ställd så att man stirrade på väggen med uppstoppade fåglar!!! Jag höll på att börja grina och falla ihop i en hög, men vände mej istället om med ett lätt illamående kvar i kroppen.
Ja, jag har väldigt grov fobi mot just fåglar. Levande, uppstoppade, på bild, ljudet av duvor som kuttrar...
Som tur var tog Ida tag i saken och fixade så jag fick byta med nån så jag satt så långt bort som möjligt från den väggen och med ryggen mot dessutom. Det funkade finfint.

Maten vi fick var "lokala delikatesser" (helsikes, jag som inte klarar av renötto ch fisk). Men det fanns ju sallad på tallrikarna, plus att jag dealade till mej sallad från Erics tallrik och potatisgratäng kunde man ju äta av hur mycket som helst, man fick ju en skål till varje bord ;)
Mätt blev jag då. Och det jag åt av var väldigt gott!

Sedan blev det tjo och tjim fram till småtimmarna. Jag skulle vilja kalla det en mycket lyckad och rolig kväll jag var glad över att få vara med om :)

I bröllopspresent gav vi (jag, Jonas, Eric och Ida) dem en betald helikoptertur till fjälls (vad nu stället heter) med stuga när de kommer fram så de kan spendera en helg där, då de inte skulle på någon bröllopsresa tänkte vi. Men tji fick vi, hörde att frun gärna ville vi skulle följa med också! Haha :D

Har sagt det förut och jag säger det igen ,stort grattis till dem! :)

 Jag, Jonas, Eric och Ida är festfina

 Pojkarna fick rada upp sej

 Pernilla och Alex. (Men nu hamnade visst bilden på sniskan..hmppf)
Tååååårtaaa!

Inga kommentarer: