16 december 2009

Kolon

Haha, läste jsut syster Sandras blogg där hon skrivit om förvirrade lilla mamma.
Kom då att tänka på en annan incident för någon vecka sen där mamma ringde mej för att fråga om våran nya adress:

Mamma- Vad har ni för adress?
Jag- Skogsgatan 4:2
Mamma- Va? Vad sa du nu?
Jag- Skogsgatan 4:2
Mamma- Hmm..Skogs..gatan 4...kolon? vadå? K-o-l...
Jag- Haha, nej alltså, ett kolontecken.
Mamma- Kolontecken?
Jag- Ja men du vet, två prickar ovanpå varandra
Mamma- Ska det vara så mellan 4:an och 2:an?
Jag- Ja
Mamma- Jaha, heter det så. Jag har då aldrig vetat vad det heter på svenska

Haha, det är inte lätt alla gånger att inte vara från Sverige ;) men ett gott skratt fick jag mej då iaf, hon också för den delen. Hon tyckte det lät som en mycket konstig adress, haha.

Igår var jag på middag hos Jonas pappa och frun. Var mumsig persisk mat. :) Jonas var dock sjuk och stannade hemma. Men jag hade inget bättre för mej så jag knatade dit. Jag har aldrig promenerat dit så jag försökte tänka ut smartaste vägen (radhusen vid talvatis), men det blev snarare den osmartaste vägen. Jag belv så förvirrad att det blev kors och tvärs, haha. Men jag kom dit före de andra ändå :) Haha

Var trevligt där må jag säga. Alla var glada och hungriga :) Sen såg vi en dokumentär på TV om drottnign Victoria, var intressant.
Sen for alla (ka, ivan, ingvar, vahid) för de ville ha skjuts av Vahid. Haha. Men jag vilel hellre gå, har hört att det är nyttigare ;)
Så vi kolalde på Vem vet mest? och försökte gissa svaren, men det var ju så svåra frågor i det avsnittet så jag tror nog Ola vann, haha.
Sen gic jag hem. Eller gick och gick, jag sprang mesta delen av vägen (kom på en smartare väg hem) för det avr så kallt då.

Hemma såg vi på Bridget Jones Dagbok som gick på TV och myste på tills det avr dags att nanna. :)

Inga kommentarer: