18 juni 2014

Tillbakablick

Haha, satt och läste gamla blogginlägg och hittade en gammal konversation mellan mej och mamma från 2009:

Mamma- Vad har ni för adress?
Jag- Skogsgatan 4:2
Mamma- Va? Vad sa du nu?
Jag- Skogsgatan 4:2
Mamma- Hmm..Skogs..gatan 4...kolon? vadå? K-o-l...
Jag- Haha, nej alltså, ett kolontecken.
Mamma- Kolontecken?
Jag- Ja men du vet, två prickar ovanpå varandra
Mamma- Ska det vara så mellan 4:an och 2:an?
Jag- Ja
Mamma- Jaha, heter det så. Jag har då aldrig vetat vad det heter på svenska

Haha, ja det är alltid lika roligt med hennes språkmissar. 
Jo jag kan skrattar åt mina egna språkmissar också. Kan fortfarande fnissa åt när jag bodde i England och fick totalt hjärnsläpp och frågade hur många "grades" jag skulle sätta ugnen på, haha. 
Eller när jag sa till ungarna att "you have to make your sängs"..

I brist på annat bjuder jag på en bild från madame tussauds. Ojoj, 6,5 år sen det där! 

Inga kommentarer: