18 juni 2014

Juni?

Är det verkligen juni nu? Känns som höst!
Under vintern låg jag ihopburrad under ett täcke varje kväll , såg på film och längtade efter sommaren. Det var så sjukt kallt här inne (tur vi hittade problemet - tätningen i fönstrena är borta!) att jag verkligen ville ha sommar och sol, kunna gå i kortärmad klänning och utan strumpbyxor..
Ja, nu är det snart midsommar och här ligger jag på soffan i ylletröja, klänning, strumpbyxor och tjocksockar. Rent ut sagt förjävligt!

Bävar inför att behöva skutta iväg till tvättstugan om 40min, vägen dit känns så lång när det är kallt. 
Men längst var den nog förra vintern när jag drog mej ur sängen halv 7 på morgonen, tog nyckeln där tvättstugetagen sitter och släpade med mej tvättkorgen ut i kylan. När jag kom fram och tryckte tagen mot tag-låset ser jag John Lennon glo på mej. Faaaan, fel nyckel! Den kändes likadan..




2 kommentarer:

LORISSA LOVEBOMB sa...

vad snäll du är, tack!

åh, känner igen mig, vi hade SNÖ igår och i förrgår...

Isabell sa...

Huja, ja jag hörde det var snö i Jmk. Får hoppas riktiga sommaren kommer nu snart! 😊