16 februari 2014

Mat

Jag har mina standardgrejer när det kommer till mat, och det är curry och chili i allt! 
Sen kommer det avstickare ibland då jag har sånt sug efter nåt specifikt, och dom avstickarna håller i sej ett tag och sen går det tillbaka till det vanliga. 

Just nu har jag en period som innehåller majs och ägg! Är det en 2-3 veckor det hållt i sej nu tror jag. 
Mycket spännande att kombinera dessa härliga ting på olika sätt, haha. 

Idag vaknade jag och var sjukt sugen på stekt ris med ägg och grönsaker i (givetvis räknas majs in där). Så det ska jag nog kirra till lunch, och med lite chili i. 
Jag hade även Elvis låt Good Luck Charm på hjärnan, så har nu dragit fram min Elvis-skiva så jag fick höra den, hehe. 

Har haft en riktig äggpanik här hemma. Köpte en liten äggförpackning nästan varje gång jag var förbi en mataffär , livrädd för att den stora äggkartongen i kylen skulle gapa tom. 
Insåg att den istället såg orörd ut konstant och att det blev lite väl maniskt, så nu ska jag tömma drt jag har och sen får jag köpa nya ägg (om inte äggperioden är slut då). 

Innan äggen och majsen var det nog kidneybönorna som var kungen i köket. Undrar vad det blir härnäst? 

Den längsta perioden var nog wasa sportbrödsperioden som sträckte sej från 7/8:an och genom hela gymnasiet. Gick och knastrade såna konstant (bara brödet, inget på). Fick t o m en förpackning sportbröd i julklapp då också, haha, det satt fint! 
Men nu har jag ett lite svalare förhållande till dessa knäckebröd. En går bra ifall det finns tillgängligt, men sen får det vara bra! 


Igår blev det en "burgare" med finskt rågbröd, en vegetarisk schnitzel, majs blandat med creme fraiche kryddad med min egna tacokrydda och ett stekt ägg. Det satt fint! 

Inga kommentarer: