03 september 2009

pepsi max

Har aldrig varit mycket för cola-läsk. Men så för en månad sen, tror jag ungefär, så drömde jag om pepsi max. När jag vaknade var ja bara tvungen att ha en pepsi! Var inte nöjd med dagen förrän jag fick en. Jag drog mej till affären och köpte en. Fy saaaaoutan vad gott det var! Men det ska vara pepsi MAX, den har det där lilla extra :) Kan inte få nog. Inte bra, haha.
Men coca cola, njaaaa, njet, inte min grej.

Igår vet jag inte vad som hände. Jag satt och kollade på en film i godan ro, åt riskakor och drck jasminete. Så helt plötsligt vart det tomt inuti mej. Allt kändes grått, svart och vitt. All rädlsa, oro och känslan av tomhet, ensamhet och en gnutta värdelöshet som jag kände förra året kom tillbaka. Visste inte vad jag skulle göra. Provade lyssna på låten som alltid får mej på humör, den låten som fick mej att vågagå utanför rumsdörren på Lommen, snöra på mej skorna och gå ut iverkligheten då allt var som värst förra året...men inte ens det hjälpte.
Blev jätteledsen. Jonas var inte hemma för att skydda mej mot det onda som han gjort så många gånger tidigare. Han var och spelade poker och kom hem sent.
Jag varvade med att sitta och ligga ner i sängen och bara stirra, med tårar som kom i omgångar..i fyra jävla timmar nästan. Tillslut somnade jag.
Vaknade idag och kände mej..lite bättre men ändå väldigt tom. Men det tar sej. Jonas finns till hands hela dagen och ger mej det skydd jag behöver mot allt det onda på insidan.

Kändes jobbigt att gå utanför dörren och släpa sej till syster Sandra. Men när jag möttes dörren av en glad syster kändes det lite bättre.
Sen ska jag gå och köpa pepsi max och gå hem och se en rulle med älsklingen min. :) Sen är nog riktiga Isabell tillbaka. :) Känns det som.
Fick köttbullar tillagade till lunch. Det var trevligt. Älskar verkligen köttbullar. Dom är ju gudomliga :) Iaf dom som är märkta med coop. hehe. skitgoda!

Ikväll eller imorgn ska jag sy fast ett tygmärke på min nya röda tröja. Är inge kul att bara ha en röd tröja. Nånting kul måste man ju ha på den. :)

Började sticka en ny halsduk igår. En triangelformad. Den är grön och fin. :)

Men överhuvudtaget så mår jag faktiskt bra. Egentligen. Ett jobb vore ju fint, men annars så är jag så nöjd så nöjd. Kanske en slant så man kunde göra en liten resa. England vore ju trevligt, börjar bli ett tag sen :( Fast någon annanstans vore kul också.
Men jo, annars har jag det jag vill och mår bra. Efter att allt kändes verkligen nere i botten under 2008 så trodde jag verkligen inte att ett år senare skulle jag sitta på en liten tron och ha allt jag vill vid fötterna. Det känns bra. :)

1 kommentar:

sara sa...

Tror alla drabbas av den där hemska tomheten ibland. Tur det finns människor omkring dig som kan trösta och stötta :) (bara så du vet är jag en av dem som alltid kommer finnas ifall du behöver prata av dig, eller bara käka popcorn till Cheaters eller L word någongång) Hoppas du mår bättre nu, och den glada lilla Bella börjar komma tillbaka :)

kram/ Sara