10 mars 2014

Veckohandla

Trots enorm trötthet idag lyckades jag tillslut knata iväg till Ica för att veckohandla, vilket är mitt vanliga måndagsnöje. 
När jag kom fram insåg jag att jag glömt ta ryggsäcken o har min vanliga väska bara... 

Det var gode tungt att bära hem det i en kasse, då jag väl fick nåt hjärnsläpp i kassan och inte tog 2. Men man må ju se det från den ljusa sidan, jag tog aldrig drn gigantiska påsen med fryst broccoli jag stod och dregglade över, hehe. 


Nu ligger alla quornfiléerna i nån hemmagjord marinad som, inte allt för oväntat, luktade lite indiskt. Får hoppas den blev god! 
Så imorgon blir det att göra en fullkornscouscous-sallad som räcker hela veckan, smoothies till frukost och så har jag thainudlar till lunch. 
Kan tyckas lite enformigt med samma mat i en vecka, men det är så sjukt gott att det inte gör nåt! 

 Avslutar väl med lite inspiration inför årets riksdagsval. NU SKA MODERATERNA BORT!!! 

Förövrigt så vart veckans matpris 245kr, helt klart godkänt, trots mitt fuskande idag med frysrätt o en liten pepsi max :)

Inga kommentarer: