11 mars 2014

Marinaden

Då har jag ätit dagens middag; couscoussallad, keso och en av quornfiléerna jag marinerade igår. Jäääklar vad god marinaden blev! Måste gå igenom kryddskåpet så jag kanske minns vad jag använde och skriva ner, den är ett måste till sommarens grillningar! 


Dagens lunch bjöd dock på en otrevlig överraskning. 
Jag och Rickard möttes upp i stan för att gå på vårdmässan (som vi egentligen hade noll intresse av) och tog sen en fika på cafét längst ner i Smedjan. Vi tog varsin kycklingwrap och kaffe. 
Jag tog en tugga och tänkte just säga att den var helt okej då jag såg nåt av det vidrigaste jag vet sticka upp: BACON!! fyyy faaan! 
Plockade bort det jag hittade och tog en tugga till, ja se där låg en baconbit till, fick kväljningar när jag kände smaken. 
Rullade upp wrappen för att försäkra mej om att snusket var borta. 
Resten av ätandet gick bra :) 
Plus för gott kaffe 
Minus för att jag inte såg nån "innehållsförteckning" nånstans! 

Blääää! 
Bacon, kassler, bullens korv, kronärtskocka, överkokta morötter, fisk/räkor/kräfta (och andra vattenfilurer) och varma tomater är sånt jag inte klarar av! 
Vegetariskt är det bästa! :) 
Vilar maten och försöker se pigg ut ;) 

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Marinaden måste jag få smaka då det är grilldags, snart kanske? haha. Snön (eller isen då) är ju nästan borta =D

Isabell sa...

Hörde det blir minusgrader o lite snö igen i helgen :(
Men snart kan man nog grilla! :)

Cecilia sa...

Aha, nä det är inte länge kvar. Du kan ju göra marinad och ta med till stugan i påsk, vi lär väl grilla där =D