13 november 2013

Antikt

Spenderar nattens sömnlösa timmar med att titta på Antiques Road Trip på viaplay och njuter av att se alla antikviteter och dess historia. 

Min stora antikdröm är ju att (när jag blir stor och har ett hus) ha ett rokoko-rum där man bara kan hänga och dricka vin/te/spela spel och bara vara :) 

Jag sitter ofta på blocket och spanar in rokokosoffor och drömmer mej bort. Inte alltför dyrt egentligen, men när man är arbetslös så är det inte ens att tänka på tyvärr. Hittade jättefint set med soffa och 2 fotöljer (kanske det var ett bord också) för 4000kr, jäklar vad jag ville ha! 

 
Random bild jag hittade via google. 

Grönt, rött eller vinrött vill jag ha mitt framtida möblemang i. Grandiosa ljusstakar o kristallkrona i taket, en tjusig spegel, stora mattor som täcker hela golvet och ett blankpolerat bord..mmm! 

Inga kommentarer: