12 september 2013

Sommaren 2013

Som sagt var så har ju hela sommaren hunnit passera. Vad har då min sommar bestått av? Tjaaa, enmassa gitarrspel och sjungande, musiklyssnande, läsning av KISS-boken jag fick när jag fyllde år, två kalas, ölhäng på balkongen på sena kvällar, klämt alla 10 säsonger va Beverly Hills 90210 och sett massor av High Chaparral.

En video jag spelade in. Gjorde allt själv förutom att skriva låten, haha, minns inte vem som gjort den (var då inget jag kände igen)

Jonas fick sej ju ett sommarjobb i Jokkmokk, så han var där största delen av sommaren. Jag tog mej ett par kortare trippar dit, men fick hemlängtan på en gång då hela Jokkmokk verkar ha varit på krigsstigen hela sommaren pga den där gruvan. Så drog hem igen så fort som möjligt, haha.

Jo, videon där gjorde jag ju. Gud så kul det var att få spela in lite film igen, har saknat det som fan! Ville göra fler, men kom inte på några schyssta idéer till övriga låtar jag spelat in tyvärr.

I DVDn har det som ju nämns ovan snurrat mycket Bevvan och Chaparall. Jag är ju inte mycket för TV-serier, föredrar film (dessutom är i princip alla serier så kassa nu för tiden tycker jag) då saker inte är så jäkla långdragna, haha.
Jag har försökt hitta nya serier att tycka om, men hittar inget som faller mej i smaken riktigt. Det var bättre förr ;) Fast Desperate Housewives gillar jag faktiskt, men inte förrän jag såg sista avsnittet på säsong 6, fattade ju inte mycket av alla "intriger" och sånt, men då bestämde jag mej för att se allt från början, och den var ju störtskön den serien. Men i övrigt så, bjeeeep, icket!

2 kalas har hunnits med ja, först mitt 26-årskalas i början på juni och sen Niclas 40-årskalas senare i juni. Båda två var mycket trevliga tillställningar. (tänkte slänga in nå bilder, men inser att dom ju ligger i andra datorn).

Mycket grillning har hunnits med också. Jag, Cecce och Rickard har försökt vara grillmästare men vi är helt enkelt kassa på att få fjutt på kolet, haha, trots instruktioner från grillmästare Jonas över telefonen. 

För att sammanfatta sommaren så var den väl mest som alla andra somrar, för varmt för mej och passerar utan att man riktigt reagerar. Känns som att man vill göra nåt speciellt under sommaren, men det gör aldrig jag (eller jo, förra sommaren togj ag mej ju till england och finland!). Men trevligt har vi haft det, jag och närmast sörjande, men det har vi ju året om så hösten var mer än välkommen så man slipper gå runt med klibbig hud och duscha 3 gånger per dag i kallvatten för att känna sej någorlunda fräsch. 

Nåväl, vad tusan ska man blogga om? Jag tycker ju att det är kul, men har noll idéer på intressanta inlägg...

Inga kommentarer: