31 oktober 2012

Insomnia

De där 10-listorna ska väl komma en per dag egentligen, men sitter så sällan vid datorn så passade på när jag ändå var vid den.

Fy fan vilka sömnlösa nätter det blir här i hushållet.
Kan ju förstå att Jonas intek an sova, han sover ju halva dagarna, men jag kliver upp mellan 8 och 9 på dagarna. Blir lite trött vid 9 på kvällen men tycker då att det är för tidigt att sova så stannar uppe..och är sen klarvaken till typ 4 iaf.
Men gårdagen tog nog priset...klockan hann bli 6 innan jag somnade..och sen upp kvart i 9 för att försöka mej på direktbokningar av lägenheter.
Men tjaa, nu är klockan kvart över 2 på natten och John Blund verkar ha tappat bort våran adress, dumgubbe!

Om en månad ska vi vara utflyttade ur lägenheten, och vet ännu inte riktigt vart vi ska ta vägen då. Är så jobbigt att behöva bo på andra ställen än "hemma".

Imorgon går bokningstiden ut på en av lägenheterna jag bokat, och just nu ligger vi 4, känns lite hoppfullt iaf. Annars brukar vi ligga på typ 7-8 plats och klättra upp till 3-4 plats innan dom slutligen försvinner.
Och med direktbokningar har jag inte haft nån större tur. De vi vill ha ärj ag för sölig för och resten är för dyra. Idag fanns det bara en på Tuna för 6000-nånting. Vi har gränsen vid 5000. Och en etta pallar jag inte. Klarar inte ens att bo i en etta själv, får panik! Haha. Och vi har ju bott i en liten etta, och en större etta, ihop och det är pest och pina! Så en tvåa eller en trea. Jag hoppas mest på att vi lyckas knipa en trea.

Kommer sakna den här lägenheten rejält. Älskar våra mintgröneaktiga köksluckor, uteplatsen, egna uppfarten, golven...
Men nåt jag inte kommer sakna är snöskottningen och badrummet! Elementet där inne för lite som det vill. För det mesta funkar det bra, men hipsvips så värmer det inte. Visst ett element går att byta ut, men det drar även från fönstret trots att dom blev tätade förra sommaren, haha. Så kan ju tänka mej känslan av att sitta där under vintern när graderna kryper kring -30 och elementet tar en paus. Brrr!

Flyttkartonger måste införskaffas. Vill ha rejäla kartonger den här gången, och markera upp med penna på varenda en vad som finns där i! :)

Nu ska jag kolla lite på vinterskor. Behöver nya.. Men är ju roligare att köpa finskor!

Inga kommentarer: