27 september 2012

Ghostbusters

Jodå, det är sant (tror du inte på spöken så behöver du inte fortsätta läsa), våra små vänner skuggorna är tillbaka!

Själv har jag ju bara sett dom i den förra lägenheten (två dörrar bort) då de svischade förbi fönstrerna, och hört underliga ljud inne som inte är lägenhetsljud, som jag ju skrivit i ett tidigare inlägg nångång.

Men när vi flyttade hit, inget underligt alls..tills förra veckan!

Syster Sandra var på besök och vi skulle förflytta oss från köket och in till TV-rummet. Hon går först i ledet och pekar mot altandörren och säger "Det var nån som sprang förbi!". Hon trodde först att det var kusin Eric (som bor 4 dörrar bort från oss), men då hon börjar reflektera inser hon hur underligt det var det hon såg, haha.
Och själv inser jag att det är exakt samma sak som jag sett i förra lägenheten.

För det första så var denna figur så pass nära att man skulle ha sett lite detaljer, typ som ansikte och eventuellt klädesplagg, men det var bara svart. Fort sprang den också, och springer man så fort där, ja då krockar man med det höga staketet som skiljer våran gård från grannens.

Dessutom är det stenplattor här utanför, och inte ett ljud hördes.
Ibland hör man ju t o m om nån springer på asfalten på gatan här utanför, så borde ju höras om nån är alldeles utanför rutan våran och kutar på stenplattorna! Haha.

Och nej, det var inte nån av våra reflektioner (man ser ju sitt eget ansikte och allt klart och tydligt i rutan), och ingen bil som körde som kan kasta skuggor.

Så för nån natt sen fick jag en klump i magen och blev stel i kroppen och känslan av att det fanns nån mer än oss i rummet, men sa ingenting. Jonas kom närmare och närmare mej, och berättade inte förrän långt senare nästa dag varför; "Jag tror fan det finns spöken här. Igår natt kändes det som att nån satte sej på sängkanten, och när jag rörde benen ditåt så tog det stop, det var nåt som tog emot. Så jag kröp närmare dej istället"

Jojo, nog finns dom. Det går faktiskt inte att hitta en naturlig förklaring till allt, hur gärna jag än har försökt göra det till sådana saker :) Lite spännande är det ju! Fast nog är det obehagligt om dom rör sej här inne också när man inte vet vad det är och varför och vad dom vill riktigt. Men springa omkring här utanför får dom göra om dom vill...

Inga kommentarer: