17 maj 2009

oskulden

Jahaja,så det blev en blogg för min del också. Vem hade kunnat ana det?

Fick en förfrågan från min syster Sandra att starta en blogg istället för att "blogga" på Helgon som jag tidigare gjort, då hon valt att avsluta sitt Helgonkonto men ville fortsätta läsa om mina äventyr och bravader.
Att det kunde vara så spännande ;)
Men så ja, Lexfordshire har expanderat och startat en blogg då också. Får väl göra mitt bästa för att uppdatera här då.

Just nu sitterj ag hos Sandra och Harald. De tittar på Rambo II. Jag gillar inte Rambo, det ska vara Rocky :)
Tyckte mej höra att de sa att Rambo var en riktig karl, men njaaae, riktiga karlar tuggar snus ;)

Bara på tal om rubriken "oskulden". Varför heter det antingen att man "förlorade oskulden" eller "blev av med"?
"Förlorade" låter ju som att man blev av med något som man ville ha kvar.
"Blev av med" låter ju som att man haft något man inte velat ha och som man äntligen slapp.
Hmm, underligt det där.

Sen har jag funderat på det här med "Extreme Home Makeover".
Familjerna säger ju jämt något i stil med att det är svårt att få allt att gå runt, de har inte råd att reparera sina förfallna hus med de inkomsterna de har. Endel har inte råd att betala el och vattenräkningarna, så elen stängs av osv.
Men fine, jättebra att de får nya fina hus. Men hur i helvete ska dom kunna ha råd med all el och underhåll för det nya stora huset då? Att man bor säkert gör ju inte att de får in mer pengar varje månad.
Dessutom får jag som för mej att större hus blir dyrare att underhålla varje månad. Eller?
Så nog vet jag att det säkert är endel av de utsatta familjerna som får sitta och trycka under samma filt i slutet av månaden i sitt nya stora fina hus för att elen stängts av.

Jaja, jag kanske är helt fel ute.
Jag ahr då iaf tak över huvudet och värme hela 24/7, även om det kanske inte riktigt står ett ordentligt mål mat på bordet varje dag.
Vi överlever och har det bra! Det man inte har i plånboken får man ha i hjärtat..där är det alltid rikt ;) hehe

Äh, släng in raviolin i mikron så hinner ni skita innan sporten!
som den mycket intellgenta kvinnan Sally Santesson sa :)

Inga kommentarer: