27 maj 2009

Långben, petit choux och kaninkalas

Ja, det var ett tag sen sist. Har ju hunnit hända mycket.

Jag, Jonas, Sandra och Harald åkte till stugan i torsdags. Det blev en helg med Sandra som arbetsledare då vi skulle hugga ved. Jag stod mest för staplingen och lite med vedklyven. Men att ta i med yxan, det gick banne mej inte hur mycket Jonas än försökte lära mej, haha. Jaja, lämnar det åt de som kan.
Det stod en grön gammal klocka och tickade på en stubbe som sedan ringde då det var rast, då vi visst skulle dricka kaffe och snacka skit om chefen ("Det gör vi då på jobbet", som Sandra sa).
Nog kändes det i ryggen och benen att man varit duktig sen på kvällen då de var dags för kubb och sällskapsspel. :)
Jag och Jonas gick ut och skulle göra ett sista ryck med första högen och å vänderj ag mej om för att ta upp vedträn til lstapeln och hör Jonas vråla till. Det visade sej att jag staplat lite snett så miljoners med vedträn från främsta raden rasade ner och hadej ag inte hunnit flytta på mej hadej ag fått det över mej. Då hade det kunnat svida till lite ;)

På lördagen tog pappa med oss 4 på en fisketur till nån tjärn. Det tog väl en 3sek så fick pappa sej en aborre. Det tog inte länge innan alla susade till där han stod för att prova lyckan.
Men att ta med mej på fisetur, dt är som att t med sej Långben.
Jag skulle göra ett superkast med spöt tänkte jag och svingade bak det och så swisch framåt...trodde jag! Den lilla jäkeln fastnade i ett träd (som jag inte ens sett stod bakm mej). Jag skulle försöka tråckla lös linan men ja si då fastnade kroken i stöveljäveln och jag fick inte lös den.
Så där stod jag med spöet i ena handen, linan går rakt upp i ett träd och sitter fast medans jag försöker dra lös en krok ur stöveln med andra handen. Kan inte ha sett proffsigt ut.
Det slutade med att Harald kom och tog loss mej, haha.
Men ja, det slutade med att ja fick mej en fisk ändå. Vilken lycka det var må jag säga. Har alrig fått en på kastspö! Jag stod bara och hoppade upp och ner med ett stort flin och repliken "en fisk" på repeat. Jonas fick komma och plocka lös den, lika glad han för fiskelyckan. :) Söt nano-chan ju.
Min lilla aborre slutade som rökt middag, tillsammand med de andra firrarn som drogs upp, till alla utom mej som inte äter fisk.

Hela helgen gick jag och hade ett enormt sug efter en petit choux (eller pettishå som jag stavar det). Så i måndags då Jonas lön rullade in så köpte han ett 2-pack med pettisar s jag skulle få mej en tillslut. Fasen vad gott det var! :)

Stampe hade det nog trevligt i stugan han med.
Vi skulle locka fram han för vi ville han skulle få gå ut i sin sele och koppel lite. Men han avr visst inte på det humöret utan hoppade in under hörnsoffan.
Vi drog fram soffan och jag ick dit bakom med hans godis. Men då han är en bestämd liten kanin så gav vi upp tillslut, sköt tillbaka soffan och hade tappat bort godisburken.
Senare kom jag på att jag kanske hade med mej den baokm soffan och kollade. Jo se på fan, han hade vält ut burken och kalasat på snasket. Var många karameller som fattades där kan jag säga. Jaja, inget lördagsgodis för honom till helgen då ;)

Igår gick jag, Sandra och Jonas på Kowloon och åt. Sen spelade jag och Sandra gitarr och sjöng till halv 11 på kvällen medans karln var och fiskade med Ahmad.
Vi fick oss 2 fans. Först Stampis som satt på mattan och lyssnade. Sen upptäckte vi en kissekatt på altanräcket som var väldigt intresserad av vad som pågick inne i vårat kök. Haha. Så sött :)

Ja, annars händer det inte så mycket. Jo, jag skulle väl få mej en manlig strippa utklädd till nån från Radiotjänst av Cecce i present ;) Haha. Men det vll jag nog inte ha.
Jag knogar på på bolaget och har en dag kvar på djuraffärspraktiken. Ser mest fram emot min födelsedag. Bara en vecka kvar nu ju :) wheeeee! Tååårta! Prezzies!!!

"Du luktar ju som en hel hockeyrink", han är ju för snäll alltså, haha. Men det var ju inte jag som luktade, utan en prilla som låg en bit bort..som tur var! Haha.

Inga kommentarer: